Exen die statussen van vriendinnen liken op Facebook

Exen die statussen van vriendinnen liken op Facebook. Op een een of andere manier blijft dit een grote ergernis. Je hebt van die ex-vriendjes die 200 gemeenschappelijke vrienden met je hebben. Elke dag kom je een reactie of vind-ik-leuk van ze tegen. Je gemeenschappelijke vrienden liken een foto van de ex en uiteraard moet het op je timeline terecht komen, uitgerekend wanneer jij kalmpjes je pumpkin spice latte aan het drinken bent, terwijl je door Facebook scrollt en geen behoefte hebt aan iets wat deze innerlijke rust kan verstoren. Helaas, het is verpest. Wat een stoere jongen hang jij daar uit op je hipsterfeest met een sigaret in je mond en T-shirt met verfspetters.

Maar zo zijn er ook ex-vriendjes die aan de andere kant van het land wonen en geen enkele reden hebben om een status van één van je vriendinnen te liken. Omdat ze 1. elkaar al drie fucking jaar niet hebben gezien en 2. elkaar enkel kennen door mij, waarmee de band allang doorgesneden is. Zoek je eigen vrienden. Het interesseert me niet dat mijn vriendin naar een concert gaat van iemand waar jij toevallig posters van in je slaapkamer hebt hangen. Ik en territoriaal? Nee hoor. Zolang je als gehate ex-zijnde een minimum van 50 (virtuele) kilometer(s) bij mij en mijn vriendinnen uit de buurt blijft, ben ik een tevreden prinses.

Er zijn ook exen waar ik nog een redelijke goede band (welke band?) mee heb. Geen haat en nijd, enkel elkaars bestaan erkennen. En dat vind ik helemaal prima. Zo hoort het ook. Elkaar nog steeds recht in de ogen aan kunnen kijken, ondanks dat je in het verleden elkaars edele delen hebt mogen bewonderen in het kaarslicht. Die mogen wel de statussen van mijn vriendinnen liken. Permission granted. 

Ik heb twee soorten exen:

Ex 1 is een ex waarmee ik een goede band (welke band?) heb.

Ex 2 is een ex die verbannen is.

Nu klinkt ex 2 als iemand die een ernstige crime heeft begaan en lijk ik op de Queen of Hearts uit Alice in Wonderland die “off with their heads!” krijst, maar soms is verbanning de enige remedie om de stukken van je gebroken hart bijeen te kunnen schrapen. Het gezegde luidt niet voor iets uit het oog, uit het hart.
Daarom mag je nooit en te nimmer een status van één van mijn vriendinnen liken, ex nummer 2. Omdat het me herinnert aan wat voor een ongelooflijk stom schepsel (ik) je bent.

Geef een reactie

